::..Millionviews..:: Creating worlds that tell a story!
Loading, just a sec!
front
back
top
bottom
left
right
Duckworld Smart Adventures
Vanaf de zomer van 2014 heb ik een jaar lang een freelanceklus bij Sanoma gedaan. Ze hebben mij ingeschakeld als 3d artist. In een team hebben we gewerkt aan 'DuckWorld Smart Adventures'. Het is een online game met als doel om kinderen spelenderwijs te leren over rekenen en taal. Je kan de game op www.duckworld.com spelen.

Ik was verantwoordelijk voor modeling, texturing en light setup van omgevingen en moest deze vanuit Maya in Unity zetten (inclusief prefabs). Het modelwerk was meestal gebaseerd op conceptart. Het was overigens de eerste keer dat ik aan een groot commercieel gameproject heb meegewerkt. Voor deze klus deed ik vooral opdrachten voor commercials en was ik 'normaal' renderwerk gewend. De switch kon ik gelukkig snel maken. Binnen het team hebben we gewerkt met Unity, Maya en Perforce voor versioncontrol. Ook was het de eerste keer dat ik volgens de Agile-methode heb gewerkt.






Motion Comics in Duckworld.





 




Scene compositie

Ik heb de compositie en de opbouw van de scene met behulp van onze bibliotheek aan props gemaakt. Een aantal props ontbrak nog en heb ik bijgemaakt, zoals het pleintje in het midden. De karakters zijn door collega's geproduceerd en geanimeerd.





 



 




 

Low poly modeling

Low poly modeling voor hardware vergelijkbaar als de iPad2. Ik heb veel meshes en vertex samengevoegd. Het uiteindelijke FBX-bestand heb ik getrianguleerd,  daarom heb ik minder rekening gehouden met quads. De polyreductie vond ik belangrijker. Daarnaast heb ik veel faces verwijderd die voor de camera nooit zichtbaar zouden zijn.

 



 




Wireframe robots






Lightmapping

Ik heb in één dag een klassiek klaslokaal gemaakt (modeling, texture en licht). In een paar scenes heb ik lightmapping toegepast. Dat was vooral voor scenes die zich in één ruimte afspelen of voor scenes die extra sfeer nodig hadden.






Eén van de eerste settings inclusief de robots. Deze scene is niet gelightmapped. De ruimte heb ik geheel 'ge-vertexpaint'.






Voor de oplettende kijker: de kleuren van de treinen zijn niet willekeurig gekozen. Weet je ze herleiden tot bestaande treinen? Mail mij, en bij het goede antwoord trakteer ik op een koffie (Collega's van Sanoma zijn uitgesloten, sorry team! )


 




Het knutselhuis waarin je je eigen kart kan maken heb ik in een dag gemaakt. Later heb ik nog wel de texturing en UV editing aangepast. De karts zijn ook van mijn hand, waarbij de decals van concept art-afdeling kwamen.







 

  



 




 Hergebruik van een blokkendoos

De eerste versie van de mini-game Havenhopper is nog voor mijn aanwezigheid bij Sanoma gemaakt. Tegen het einde van het project was men nog niet tevreden over de eerste versie en heb ik de art flink verbeterd. Hierbij heb ik vrijwel geen nieuwe assets meer gemaakt. De assets heb ik hoogstens wat aangepast en geoptimaliseerd.



 




De Havenhopper was in het begin de minst leuke mini-game, maar door alle ervaringen die wij gedurende het jaar hebben opgedaan werd het uiteindelijk de leukste game die in Duckstad te spelen is. Ik heb mij bezig gehouden met het herinrichten van de decors op basis van leveldesign. De mini-game Havenhopper bestaat uit vijf levels. In elk level heb ik steeds een klein stukje verhaal verteld. In level 1 start je bijvoorbeeld in een gezellig haventje en in level 2 kom je in een industriegebied en loop je langs een vissersdorp. In levels een stukje wereld en verhaal meegeven is iets wat ik in dit project heb ingebracht.

 



 




Trailer

Loading...